Wszystkie zdjęcia na tym blogu są mojego autorstwa, nie zezwalam na ich kopiowanie, umieszczanie na innych blogach czy gdziekolwiek bez mojej wiedzy . Nie kradnę i nie chciałabym być okradana. Jeżeli wzoruję się na pracy innej osoby, poinformuję osobę zainteresowana i oznaczę ją pod zdjęciem.

sobota, 11 października 2014

nowe bombki i schematy

Obiecałam, że w kolejnym poście pojawią się schematy, więc wywiązuję się grzecznie ze swej obietnicy. Zanim jednak przejdę do konkretów, zaprezentuję Wam nowe bombki, które oczywiście powstały z mojej fantazji.
Prototyp bombki z kwiatkami powstał wcześniej, prezentowany był już w poprzednim poście, jednak jako że efekt  nie zadowalał mnie do końca, postanowiłam nieco zmodyfikować główny element motywu, czyli kwiatek. Bombkę można wykonać w różnych wielkościach, co nie zależy tylko od użytego szydełka czy kordonka, ale przede wszystkim od ilości oczek przerobionych w obwodzie (o tym przy okazji schematu). Wielkość zależna jest również do tego, czy bombkę będziemy namaczać w usztywniaczu przed, czy po nadmuchaniu balonika. Nasączony kordonek nie jest tak rozciągliwy jak suchy, więc bombka w efekcie będzie mniejsza. Przekonałam się o tym mocno podczas pracy z widoczną na fotce poniżej bombką z szarym kwiatkiem. Fakt, wykonana jest ona z czterech elementów głównych, ale zapewniam, że podczas przymiarki była większa niż po moczeniu. Bombka w kwiatkami czerwonymi składa się z pięciu elementów i naturalnie obróbka gotowych kwadratów jest nieco inna. Jeżeli chcecie zróżnicować nieco wielkości bombek, wystarczy jedne moczyć przed, a inne po nadmuchaniu balonika. W tym przypadku trzeba się liczyć, że będą widoczne ślady kleju, cukru, czy krochmalu (zależy kto czego używa), jednak bardzo łatwo usunąć nadmiar szczoteczką do zębów po dokładnym wyschnięciu. Po namaczaniu dziergadła pamiętać należy o dokładnym odsączeniu nadmiaru usztywniacza przy pomocy ręcznika papierowego. Ja używam Vikolu z wodą w proporcji 1:1.
Mam nadzieję, że to, co nabazgrałam jest dla Was zrozumiałe.
Rzeczone bombeczki prezentują się następująco :)

Większość moich tworów powstaje z kordonka Maxi, dziergadła w kolorze ecru to kordonek Bellalana. Szydełko 1,5.


Schematu na bombkę ecru nie rozpisywałam, bo jeszcze do końca nie jestem do niego przekonana. Muszę dokonać pewnych zmian w obróbce motywu głównego.

Schemat bombki z kwiatkiem prezentuje się jak widać na załączonym poniżej obrazku :)
Motyw główny, czyli kwadracik


i ciąg dalszy, czyli jak zmajstrować bombkę.


Mniejszą bombkę robimy a czterech elementów, jak na poniższym schemacie. Przepraszam za jakość zdjęcia, niestety wyszło jak wyszło.



 I jeszcze widok  z innej perspektywy.



Jak wspomniałam powyżej, prototyp bombki powstał wcześniej. To właśnie biała bombeczka obok dzwonka.






 Jeżeli ktoś byłby chętny na taką formę wykonania, schemacik elementu prezentuję poniżej. Ten akurat nie jest moim pomysłem, a elementem , który niegdyś wynalazłam w sieci. Pominęłam ostatni rząd, czyli półsłupki.






Teraz już schematy na moje dzwoneczki. Na pierwszy rzut dzwonki z kwiatkiem.


Machnęłam się w rysowaniu, więc proszę zwrócić uwagę, że między 9 a 10 rzędem znajduje się rządek półsłupków wykonanych w kolorze kontrastowym ( u mnie biały i ecru). W sumie w kolorze kontrastowym robimy rząd ps i następujący po nim rząd słupków. Rząd ostatni również jest w innym kolorze. Jak zapewne zauważyłyście (zauważyliście, może jakiś pan też zerka) wykończenie moich dzwonków nieco się różni, jednak zdecydowanie ładniej wygląda wykończenie czerwonego, więc ten umieściłam na schemacie.


Oczywiście gapa jestem i schematu na kwiatek nie rysowałam, ale tutaj już pełna dowolność. Na pewno macie w swoich zasobach jakiś kwiatkowy schemacik. Jeżeli nie i jest zapotrzebowanie, to narysuję schemat na zamóienie :)


Kolejne dzwoneczki

i schemacik


Fotkę powtarzam, ponieważ kolejny schemat dotyczy poniższego dzwonka.




I jeszcze jeden dzwoneczek



plus schemacik




Pośród moich poprzednich bombek pojawiły się i takie, na które schematy można znaleźć w sieci. Jak na razie skorzystałam ze schematu na bombkę nr 2 i nr 5.






Poniżej jeszcze schemacik, z którego korzystałam do zrobienia bombki ecru, która na zdjęciu powyżej jest w prawym górnym rogu :)



Pozostałe dwie bombki z powyższego zdjęcie robione były również eksperymentalnie, ale oczywiście nie rysowałam schematu :) Kto wie, może się jeszcze szarpnę :)

Schematów na swoje śnieżynki również  nie rysowałam, więc dzielę się z Wami gotowymi schematami śnieżynek i gwiazdek, jakie gdzieś tam się plączą w moich skromnych zbiorach, a z których też zdarzyło mi się co nieco podglądnąć.




















Jeżeli pokusicie się o wykonanie jakiegoś tworu z moich autorskich schematów i zechcecie prezentować je na swoim blogu, podajcie proszę link do mnie i zaznaczcie skąd pochodzi schemat.

Życzę Wam miłego i pogodnego weekendu, buziam cieplusio i zmykam dalej eksperymentować z szydełkiem.





40 komentarzy:

  1. wszystko jest piękne ale ja żeby takie zmajstrować to chyba ze sto lat bym sięuczyłą i to bym nie pojęłą o co chodzi - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  2. Martus ale sie narobiłas z tymi schematami . Super dzieki , ale chyba się w tym roku nie pokusze na kolejną robótkę. Ale powiem Ci że robia wrażenie te Twoje dzwoneczki, bombeczki i gwiazdeczki .Pieknie będą wygladać na choince.
    Dzis krótko bo dzieck moje przyjechały i nie wypada mi siedziec na kompie.
    Pozdrawiam i pieknej słonecznej niedzieli życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne bombki i cała reszta,super że podzieliłaś się schematami jeśli pozwolisz to skorzystam :) i zostanę na dłużej.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uważam , że fajnie iż podzieliłaś się schematami. Dla mnie to jak by "kwadratura koła" w każdym rogu czai się pułapka :)
    Ale dla tych za pan brat z szydełkiem na pewno przydatne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Szydełkuję od roku, muszę przyznać że bardzo mnie wciągnęło,podziwiam Pani zdolności i na pewno skorzystam z tych schematów. Proszę o więcej

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za schematy,oglądając te cudeńka też nabieram powoli na nie ochoty :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bombki są bombowe;)Super ,że pokazałaś schematy.
    Brakuje mi tylko jednego Martuchna, czym i jak się te schematy je;)
    Jak się łączy,na czym...no wiesz;)))Chyba,że to tajemnica;)
    Trzymaj się ciepło;)
    Nie rozpisuję się,bo biegiem latam po blogach;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe ozdoby, bardzo mi się podobają, a szczególnie te pierwsze :-)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne, ale dla mnie to czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, zajrzyj do mnie jeszcze raz, na koniec jeżowego wpisu.

      Usuń
  10. Super , ozdoby i świetne rozrysowane schematy , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne wszystkie ozdoby.Dziękuję za schematy. Bombki są suszone na balonach a na czym nadajesz kształt dzwonków? pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. przepiękne prace, na pewno wiele osób umiejących dziergać skorzysta ze schematów, no ja nie umiem :( ale oko mogę pocieszyć takimi cudami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. skorzystam ze schematów z pewnością bo są wyjątkowej urody..piękne prace .

    OdpowiedzUsuń
  14. "Magijja, magijja" - jak mówi moje dzieciątko. Nie rozumiem ogólnie, ale może kiedyś się nauczę ? Dziękuję za Twoje schematy i za te, które wynalazłaś.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałości :-) Cudne ozdoby świąteczne :-) Bardzo dziękuję za schematy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, ale dobra stworzyłaś, wszystko piękne i napatrzeć się nie mogę. Cuda i jeszcze schematy do tego. DzięŻi wielkie na pewno skorzystam. Dziękuję i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne ! Na blogach coraz bardziej świątecznie się robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześliczne ozdoby, szkoda, że schematy to dla mnie czarna magia ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Podziwiam wszystkie Twoje ozdoby. Są przepiękne. Dziękuję serdecznie za schematy, na pewno skorzystam. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystko jest piękne, kwiatowa bombka skradła moje serce. Pewnie jak zawsze zabraknie mi czasu na dzierganie zdób nie mniej jednak dziękuję za możliwość skorzystania ze schematów. Podziwiam umiejętności .

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, pieknie u ciebie. Bedziesz moim nauczycielem. Prosze powiedz czy mozna na twoim blogu znalezc instrukcje do czytania twoich schematow?

    OdpowiedzUsuń
  22. krásne háčkovanie, nádherné

    OdpowiedzUsuń
  23. Hi Iris, I'd just like to let you know that I like your patterns a lot, thanks for sharing! I also have a creative blog, and I've linked your page in my most recent post, I hope you don't mind :) http://egeszenpanka.blogspot.nl/
    Happy crafting!

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie ze Pani Wstawiła te schematy. Są super.Jestem początkująca, czy mogła by Pani napisać co oznaczają poszczególne znaki graficzne. Uczyłam się robić z filmikow na youtube i nie mogę dopasować dobrze znaków graficznych do wykonywanych .
    Z góry dziękuję.
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajnie ze Pani Wstawiła te schematy. Są super.Jestem początkująca, czy mogła by Pani napisać co oznaczają poszczególne znaki graficzne. Uczyłam się robić z filmikow na youtube i nie mogę dopasować dobrze znaków graficznych do wykonywanych .
    Z góry dziękuję.
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam.
    Super wszystko, kilka spróbuję. Mam jedno pytanko: w tych dzwonkach zaczyna się od magic ring, czy tylko tak mi się wydaje?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowne wszystkie dzieła. Ja teraz zaczynam przygodę z bombkami ale nie mam pojęcia jak zszyć gwiazdki, żeby stworzyć bombkę...Pomożesz?

    OdpowiedzUsuń
  28. Super super super... I stanęłam w miejscu, gdzie robótki zrobione, wykrochmalone i....nie mam Globa na czym je usztywniać by tak pięknie wyglądały szczególnie dzwonki. Bombki próbowałam na balonikach ale nie robią się okrągłe. Please pomóż

    OdpowiedzUsuń
  29. Pytanko jedno mam jak duże dzwonki styropianowe zostały użyte zeby usztywnić te szydełkowe ?

    OdpowiedzUsuń
  30. No własnie robie, i ciekawa jestem co mi wyjdzie. Pozdrawiam cieplutko , dzieki za schematy

    OdpowiedzUsuń
  31. Děkuji a přeji hodně zdraví a Božího požehnání.

    OdpowiedzUsuń